sábado, 9 de mayo de 2009

Remembering...


Dior Homme by Hedi Slimane



You know you are big in fashion when such an icon like Karl Lagerfeld goes on a diet, so that he can loose weight and wear proudly a pair of jeans you designed.

Hedi Slimane served as the creative director of the Dior Homme section of Christian Dior, from 1999 to 2007. He made his way by working at LVMH, and in 1997 became creative director of the YSL menswear line, launching YSL Rive Gauche Homme. Shortly after leaving YSL he joined Dior Homme after turning down several other proposals. He was also creative director of the Dior Homme beauty section during his time in the company, and launched among very popular fragances, a skin care line.

We owe a great amount of what’s happening in fashion now to Hedi. He has a clean, razor cut, sharp aesthethic that has influenced not only menswear but womenswear fashion. With a mix between minimalistic tailoring, and urban rock and roll, Hedi scored big points and won fans from all over the fashion world. We should thank him for the revival of the skinny trousers, the slim black tie, and the perfect black leather jacket.

Besides getting full recognition, and commercial success, the label had become so desireable, that clothes were produced in smaller sizes in order to fit women which desperately wanted a Dior Homme piece, a never seen before phenomena in the industry.

He always scouted guys for the shows on the street, a little like him, that rocker super skinny boy Dior Homme type of guy, that we really miss.


Sabes que eres grande en la industria de la moda cuando un ícono como Karl Lagerfeld hace dieta, para poder entrar en los pantalones que estas diseñando.

Hedi Slimane fue la cabeza creativa de Dior Homme de 1999 al 2007. Comenzó a trabajar en LVMH y en 1997 le dieron la dirección creativa de Yves Saint Laurent Rive Gauche Homme. Poco después de salir entró a Dior Homme rechazando varias otras propuestas. Durante el tiempo de su estancia en Dior también fue cabeza de la sección de belleza de Dior Homme, creando una línea de cuidado facial y fragancias muy exitosas.

A Hedi le debemos en gran parte lo que esta pasando en la moda ahorita. Tiene una visión limpia, afilada y recta que no solo ha influido en la moda masculina sino en la de mujeres también. Con una mezcla de sastrería ajustada y rock and roll urbano, Hedi se hizo de fans de todas partes del mundo. A él hay que agradecerle el resurgimiento de los pantalones skinny, de la corbata negra delgada y de la perfecta chamarra ajustada de cuero negro.

A parte de obtener gran reconocimiento y éxito comercial, la marca se volvió tan deseable, que se tuvieron que hacer tallas más pequeñas para que las mujeres, desesperadas por usar Dior Homme, pudieran comprala también. Un fénomeno nunca antes visto en la industria.

Hedi siempre buscó modelos en la calle para sus shows. Un poco parecidos a él, de vibra rockerona y muy flacos, a ese niño Dior Homme se le extraña bastante.

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